Szukaj produktu:

Wpisanie znaku 'spacji' zainicjuje wczytanie podpowiedzi.

Chcesz skorzystać ze szczegółowej wyszukiwarki?
Kliknij tutaj.


Szukaj w serwisie:

Requiem_dla_Wroclawia_baner.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ
Nowe Ateny. Jadów i czartowskich zdrad matka Thessalia

Nowe Ateny. Jadów i czartowskich zdrad matka Thessalia

Benedykt Chmielowski

Jadów i czartowskich zdrad matka Thessalia to dotyczący magii rozdział z części trzeciej Nowych Aten – sławnej encyklopedii księdza Benedykta Chmielowskiego, wydanej drukiem w połowie XVIII wieku.

WIĘCEJ
50 lat Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej (1968–2018)

50 lat Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej (1968–2018)

Henryk Kasprzak, Ryszard Poprawski (red.)

50 lat Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej (1968–2018) Księga Jubileuszowa

Drodzy Czytelnicy! W wyniku rozpoczęcia się sezonu urlopowego, czas realizacji zamówień może sie wydłużyć

Strona w przebudowie W przypadku problemów z dotarciem do poszukiwanych informacji, prosimy o kontakt mailowy: wydawnictwo@atutoficyna.pl

Początki kina w Japonii na tle przemian społeczno-politycznych kraju

Autor: Dawid Głownia


Książka przynosi szczegółowe omówienie wczesnego okresu funkcjonowania kina w Japonii, zwłaszcza procesów formowania się i profesjonalizacji branży filmowej, oraz prześledzenie relacji zachodzących między kinem a szerszymi zjawiskami kulturowymi, społecznymi i politycznymi, jakie wystąpiły w Japonii od chwili zarzucenia przez jej władze w połowie XIX w. ponad dwustuletniej restrykcyjnej polityki izolacji i otwarcia się kraju na wpływy zachodnie.

W stosunku do tradycyjnych historii kinematografii narodowych, w tym historii kinematografii japońskiej, pracę tę cechuje większy nacisk na różnorodne pozafilmowe konteksty. Rzecz jasna niniejsza książka pozostaje w spektrum historii kina, toteż trzon narracji stanowi opowieść o przedsiębiorcach filmowych, reżyserach, wytwórniach, filmach, gatunkach i innych składowych tradycyjnej historiografii kina, zaakcentowano w niej jednak takie kwestie, jak zbieżność retoryki organizatorów pionierskich projekcji filmowych z ideologią „cywilizacji i oświecenia” (bunmei kaika), rola japońskich mediów w relacjonowaniu i interpretowaniu I wojny chińsko-japońskiej (1894–1895) i wojny rosyjsko-japońskiej (1904–1905), relacje między branżą filmową a innymi sektorami przemysłu rozrywkowego czy wczesne próby wykorzystania przez władze kultury popularnej, w tym kina, w celach edukacyjnych i politycznych.

 

Recenzja książki

 

66.00 PLN

w tym VAT 5%


Dostępność: TAK

ilość

Recenzje produktu

Open Access

 

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.