Szukaj produktu:

Wpisanie znaku 'spacji' zainicjuje wczytanie podpowiedzi.

Chcesz skorzystać ze szczegółowej wyszukiwarki?
Kliknij tutaj.


Szukaj w serwisie:

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

  • Dawid Głownia

    Początki kina w Japonii na tle przemian społeczno-politycznych kraju


    Książka przynosi szczegółowe omówienie wczesnego okresu funkcjonowania kina w Japonii, zwłaszcza procesów formowania się i profesjonalizacji branży filmowej, oraz prześledzenie relacji zachodzących między kinem a szerszymi zjawiskami kulturowymi, społecznymi i politycznymi, jakie wystąpiły w Japonii od chwili zarzucenia przez jej władze w połowie XIX w. ponad dwustuletniej restrykcyjnej polityki izolacji i otwarcia się kraju na wpływy zachodnie.

    Cena: 66.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Alicja Mironiuk

    Dziwoląg, superbohater, zwyklak.


    Filmowe obrazy osób z niepełnosprawnością ruchową w perspektywie pedagogiki kultury popularnej

    W książce omówiony został obraz osób z niepełnosprawnością ruchową w fil­mach fabularnych. 

    Cena: 36.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Patrycja Rozbicka

    Inny w świecie innego


    Książka prezentuje wyniki badań terenowych przeprowadzonych przez autorkę, rekonstruujących wzory adaptacji i komunikacji międzykulturowej uchodźców w Polsce.

    Cena: 39.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Jerzy Jastrzębski

    Media, masy, maszyny. Szkice o infosferze i komunikacji społecznej


    Autor – jako doświadczony badacz mediów – zaprasza czytelnika do dyskusji nad współczesną kondycją mediów, ich twórców, pracowników oraz odbiorców, pozwala spojrzeć na zjawisko panoramicznie.

    Cena: 40.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Arkadiusz Lewicki, Roman Wróblewski (redakcja)

    Marginesy głównych nurtów


    Zamieszczone w tomie teksty poruszają tematy dotychczas nieobecne (lub rzadko obecne) w polskiej refleksji filmo- czy medioznawczej i to jest wspólnym mianownikiem. 

    Cena: 38.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Sylwia Dec-Pustelnik

    Historia a pamięć. Pojednanie polsko-niemieckie w dyskursie medialnym


    Książka jest próbą analizy dyskursu medialnego w latach 1965–2009 na przykładzie „Tygodnika Powszechnego” i „Polityki” w odniesieniu do fenomenu kreowania pomięci o pojednaniu polsko-niemieckim.

    Cena: 42.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Jakub Wilk

    Dyskursywny profil słuchacza Pierwszego Programu Polskiego Radia


    W książce czytelnik znajdzie charakterystykę poszczególnych audycji Pierwszego Programu Polskiego Radia, ich autorów oraz tematykę.

    Cena: 42.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Paweł Pawiński

    Semantyka Internetu Społeczne konstruowanie sieci komputerowej


    Praca jest próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie: czym jest Internet? Główną jej częścią jest rekonstrukcja semantyki Internetu w sferze naukowej i potocznej oparta na postulatach metodologii (konstruktywistycznej) teorii ugruntowanej. 

    Cena: 44.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Arkadiusz Lewicki (redakcja)

    W poszukiwaniu fundamentów nauk o mediach


    Celem książki jest z jednej strony próba znalezienia fundamentów nauk o mediach, a z drugiej uporządkowanie wiedzy na ten temat oraz znalezienie sposobów łączenia metod badawczych, zastosowanych w poszczególnych dyscyplinach.

    Cena: 32.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Marek Graszewicz, Jerzy Jastrzębski (redakcja)

    Teorie komunikacji i mediów 1


    W przeciwieństwie do dwóch ostatnich dekad XX w. współczesne teorie komunikowania i mediów wydają się nawet czytelnikowi dobrze zorientowanemu w rozległości współczesnej refleksji naukowej na ten temat wprost nieobjęte.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Marek Graszewicz, Jerzy Jastrzębski (redakcja)

    Teorie komunikacji i mediów 2


    Zdecydowana większość artykułów w tomie dotyczy zjawiska medializacji. Punkt widzenia większości autorów jest raczej empiryczny niż teoretyczny.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Marek Graszewicz, Jerzy Jastrzębski (redakcja)

    Teorie komunikacji i mediów 3


    Tom charakteryzuje się różnorodnością stanowisk badawczych, a także wyraża pewne dające się zaobserwować w wiedzy o komunikacji proporcje między rozważaniami teoretycznymi a badaniami empirycznymi.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Marek Graszewicz, Jerzy Jastrzębski (redakcja)

    Teorie komunikacji i mediów 4


    Kolejny tom w serii adresowanej do medioznawców. Opracowanie, zawierające raporty z badań, studia przypadku, pogłębione eseje, naukowe artykuły – nie jest jednolite, zawiera różne podejścia formalne i metodologiczne, strategie badawcze przyjęte wobec środowiska mediów – jednakże w całości zasługuje na uwagę.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Marek Graszewicz (redakcja)

    Teorie komunikacji i mediów 5


    Tom jest w zasadzie kontynuacją wszystkich zasadniczych tendencji teoretycznych, które pojawiły się w poprzednich tomach serii.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Marek Graszewicz (redakcja)

    Teorie komunikacji i mediów 6


    Poprawność i stosowność w komunikacji

    W tomie znalazły się teksty dotyczące poprawności i stosowności w komunikacji. Wiąże się z tym temat etykiety i grzeczności. Ponadto czytelnik znajdzie tu także teksty charakteryzujące się różnorodnością tematów, metod i postaw. Autorzy prezentowanych artykułów tak jak w poprzednich tomach opierają się pokusom paradygmatyzacji wiedzy o komunikacji.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Karina Stasiuk-Krajewska, Marek Graszewicz (redakcja)

    Teorie komunikacji i mediów 7


    Od teorii do empirii

    Tom jest zbiorem tekstów różnorodnych, które mieszczą się ogólnie w ramach problematyki komunikacji pojmowanej jako system, proces, narzędzie i rezultat. Założeniem autorów i redaktorów była relacyjna wizja wiedzy o komunikacji.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Marek Graszewicz (redakcja)

    Teorie komunikacji i mediów 8


    Horyzonty komunikacji

    Tradycyjnie w kolejnym tomie podejmowane są tematy o dużej różnorodności i szerokiej gamie metod badawczych.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Agnieszka Węglińska, Bogusław Węgliński (redakcja)

    New media in popuworld – tools, threats and social phenomena


    Aktualne i interesujące spojrzenie na współczesny świat postrzegany przez pryzmat różnorodnie przejawiającego się populizmu. Zdaniem reprezentującej różne perspektywy badawcze i ośrodki naukowe grupy autorów – wspólnym mianownikiem ich poszukiwań są przewijające się we wszystkich artykułach nowe media.

    Cena: 30.00 PLN

    40.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Grzegorz Zarzeczny, Tomasz Piekot

    Przystępność tekstów urzędowych w internecie


    Tym raportem rozpoczynamy systematyczną obserwację polskiej komunikacji urzędowej. Będziemy ją badać każdego roku, a wyniki analiz udostępniać opinii publicznej – także w internecie. W tym wydaniu badaniom poddaliśmy strony internetowe polskich urzędów z lat 2015–2017. Badaliśmy wiadomości płynące ze stron internetowych prezydenta, premiera, wszystkich ministerstw oraz urzędów wojewódzkich i marszałkowskich.

     

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Adam Pawłowski, Artur Tworek

    Dolny Śląsk. Polska. Europa


    Studium komunikacji

    Dolny Śląsk jest miejscem magicznym i na swój sposób unikalnym. Przez kilka wieków nieobecny w kulturze polskiej, zaistniał ponownie po roku 1945 jako najważniejszy region ziem oficjalnie nazywanych „odzyskanymi”, „nowymi” lub „zachodnimi”.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Andrzej Ostrowski

    Telewizyjne imperium sportowe. Prawdy i fikcje


    Nie można wobec tej pozycji przejść obojętnie, jeśli ktoś interesuje się sportem, telewizją i związkami pomiędzy nimi.

    Jest pisana nie tylko ze znajomością tematu, wszechstronnością podejść, oparciem o liczne źródła, ale również z pasją i doświadczeniem wynikającym z długoletniej pracy autora w omawianym obszarze.

    Cena: 50.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Roman Wróblewski (redakcja)

    Czas bibuły 4. Studia i materiały


    Tom, podobnie jak poprzednie w tej serii, jest niejednorodny tematycznie. Przynosi kolejne artykuły dotyczące drugiego obiegu, wykracza także poza problemy polskiego niezależnego ruchu wydawniczego.

    Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.

  • Roman Opiłowski

    Der multimodale Text aus kontrastiver Sicht


    Textdesign und Sprache-Bild-Beziehung in deutschen und polnischen Pressetexten

    Tom 3 w serii Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie studia z lingwistyki mediów rozwija i łączy dwie teorie w badaniach nad tekstami medialnymi: multimodalność i kontrastywność. Pierwsze podejście – multimodalność – dotyczy interakcji różnych znaków w tekstach medialnych, natomiast drugi koncept – kontrastywność – obejmuje cechy wspólne i różne w kształtowaniu tekstów i rodzajów tekstów w globalnej komunikacji.

    Cena: 39.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Jerzy Biniewicz

    Szesnastowieczne podręczniki matematyki - "Geometria" Stanisława Grzepskiego i "Algorytm" Tomasza Kłosa


    Opis i analiza dwóch traktatów, które uważane są za pierwsze napisane po polsku podręczniki matematyki. Autor projektu spojrzał na szesnastowieczne polskie piśmiennictwo edukacyjne przez pryzmat współczesnych badań lingwistycznych poświęconych komunikacji społecznej. Praca jest w znacznej mierze syntezą artykułów wcześniej już przez autora monografii opublikowanych. Uległy one jednak znacznym modyfikacjom, ich zaistnienie w nowym kontekście pozwoliło spojrzeć na pierwsze napisane po polsku podręczniki matematyki przez pryzmat rodzenia się i przemian dyskursu edukacyjnego. (...)

    Cena: 36.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Karolina Kęsicka

    Adaption als Translation


    Zum Bedeutungstransfer zwischen der Literatur- und Filmsprache am Beispiel der Remarque-Verfilmungen
    Na przykładzie filmowych adaptacji powieści Remarque’a autorka analizuje różnice semantyczne między językiem prozy i filmu.

    Cena: 15.00 PLN

    34.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Agnieszka Trolese

    System medialny Włoch


    Prasa – radio – telewizja – internet

    Media zawsze miały ogromny wpływ na społeczeństwo. Autorka pracy przedstawiła dokładnie i obszernie system medialny Włoch, wykorzystując dokumenty AGCOM (włoskiego odpowiednika naszej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji) oraz ważne źródła włoskojęzyczne. Odważnie zestawiła wykorzystanie prasy i radia przez Benita Mussoliniego przed II wojną światową i w czasie jej trwania z niedawnymi działaniami Silvia Berlusconiego.

    Cena: 26.00 PLN

    40.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Agnieszka Węglińska, Bogusław Węgliński

    Szkocja po dewolucji – państwo, bezpieczeństwo, media


    Dla współczesnej Szkocji dewolucja jest najważniejszym procesem w kontekście politycznym, społecznym, kulturalnym czy tożsamościowym. Ważnym i widocznym następstwem tego procesu jest powstanie odrębnego systemu politycznego Szkocji.

    Cena: 30.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Roman Wróblewski (redakcja)

    Czas bibuły 3. Studia i materiały


    W trzecim tomie Czasu bibuły m.in. Jakub Kufel zajmuje się stosunkiem KOR-u do Kościoła i religii w latach 1976–1980, Dobrochna Dabert opisuje czasopisma literackie krajowe i zagraniczne jako swego rodzaju segment prasy niezależnej, Patryk Pleskot przybliża zagadnienia obecności drugiego obiegu wydawniczego na antypodach w latach 80. ubiegłego wieku.

    Cena: 23.00 PLN

    28.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Marcin Sieńko

    Człowiek w pajęczynie. Internet jako zjawisko kulturowe


    Pozycja próbująca ukazać wielorakie związki między Internetem a światem kultury. Te filozoficzne rozważania nad nowym kształtem kultury i jej granicami to zarazem jedna z pierwszych polskich prac starających się zwrócić uwagę na różnorakie konsekwencje pojawienia się Internetu.

    Cena: 7.00 PLN

    19.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Dawid Głownia

    Początki kina w Japonii na tle przemian społeczno-politycznych kraju / OUTLET


    Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒

    Książka przynosi szczegółowe omówienie wczesnego okresu funkcjonowania kina w Japonii, zwłaszcza procesów formowania się i profesjonalizacji branży filmowej, oraz prześledzenie relacji zachodzących między kinem a szerszymi zjawiskami kulturowymi, społecznymi i politycznymi, jakie wystąpiły w Japonii od chwili zarzucenia przez jej władze w połowie XIX w. ponad dwustuletniej restrykcyjnej polityki izolacji i otwarcia się kraju na wpływy zachodnie.

    Cena: 45.00 PLN

    66.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Andrzej Ostrowski

    Telewizyjne imperium sportowe. Prawdy i fikcje / OUTLET


    Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒

    Nie można wobec tej pozycji przejść obojętnie, jeśli ktoś interesuje się sportem, telewizją i związkami pomiędzy nimi.

    Jest pisana nie tylko ze znajomością tematu, wszechstronnością podejść, oparciem o liczne źródła, ale również z pasją i doświadczeniem wynikającym z długoletniej pracy autora w omawianym obszarze.

    Cena: 38.00 PLN

    50.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Agnieszka Trolese

    System medialny Włoch / OUTLET


    Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒

    Prasa – radio – telewizja – internet

    Media zawsze miały ogromny wpływ na społeczeństwo. Autorka pracy przedstawiła dokładnie i obszernie system medialny Włoch, wykorzystując dokumenty AGCOM (włoskiego odpowiednika naszej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji) oraz ważne źródła włoskojęzyczne. Odważnie zestawiła wykorzystanie prasy i radia przez Benita Mussoliniego przed II wojną światową i w czasie jej trwania z niedawnymi działaniami Silvia Berlusconiego.

    Cena: 20.00 PLN

    40.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Agnieszka Łada

    Debata publiczna na temat powstania Centrum przeciw Wypędzeniom w prasie polskiej i niemieckiej


    Niniejsza książka porusza temat powstania Centrum przeciw Wypędzeniom w kontekście relacji polsko-niemieckich.

    Cena: 10.00 PLN

    26.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Waldemar Czachur

    Diskursive Weltbilder im Kontrast.


    Linguistische Konzeption und Methode der kontrastiven Diskursanalyse deutscher und polnischer Medien

    Tematem książki są lingwistyczne koncepcje i metody kontrastywnej analizy dyskursów niemieckich i polskich mediów. Autor jest zdania, że wiedza o języku jest zarazem wiedzą o kulturze i że porównanie dyskursów jest jednocześnie porównaniem kultur.

    Cena: 15.00 PLN

    39.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Roman Wróblewski (redakcja)

    Czas bibuły 1. Mechanizmy – ludzie – idee


    Drugi obieg wydawniczy w PRL-u jest oceniany jako pewien fenomen i mimo upływu ponad dwudziestu lat od transformacji ustrojowej jest tematem niewyczerpanym.

    Cena: 28.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Roman Wróblewski (redakcja)

    Czas bibuły 2. Mechanizmy – ludzie – idee


    Tematyka prezentowanego tomu jest zróżnicowana. Znajdą w nim Czytelnicy refleksje ogólne dotyczące drugiego obiegu, jak i szczegółowe analizy wybranych obszarów niezależnego ruchu wydawniczego: opisy środowisk, czasopism, osób związanych z drugim obiegiem, problematykę poczty podziemnej i wydawanych przez nią znaczków. Zebrane artykuły są kolejnym krokiem do lepszego zrozumienia fenomenu drugiego obiegu wydawniczego i pokazują całe jego skomplikowanie.

    Cena: 28.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Tomasz Małyszek, Jacek Rzeszotnik (redakcja)

    Ikonen und Impressionen


    Wybór rozpraw i szkiców z estetyki literatury i mediów. Tematy: problematyka przestrzeni w literaturze polskiej przełomu XX i XXI w.; opowiadania Judith Hermann; literatura grozy; problemy przekładu artystycznego; Nietzsche; powieść Klausa Manna „Mefisto”; estetyka filmu niemego.

    Cena: 10.00 PLN

    32.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Ewa Fiuk

    Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków


    Książka dotyczy filmów nowych i najnowszych, nad którymi dyskusje recenzentów i publicystów w większości jeszcze nie ucichły. Dlatego punktem odniesienia nie jest tu proces historycznofilmowy, ale realia społeczno-kulturowe i polityczne, w obrębie których te filmy cyrkulują.

    Cena: 42.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Alfred Gall, Jacek Grębowiec, Justyna Kalicińska, Kornelia Kończal, Izabela Surynt (red.)

    Interakcje Leksykon komunikowania polsko-niemieckiego


    Zebrane teksty dotyczą historycznego i współczesnego wymiaru spotkań między Polakami i Niemcami, ich wzajemnej percepcji oraz kulturowych, społecznych, politycznych i gospodarczych uwarunkowań, które rzutują na charakter i intensywność wzajemnego zainteresowania.

    Cena: 45.00 PLN

    80.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Alfred Gall, Jacek Grębowiec, Justyna Kalicińska, Kornelia Kończal, Izabela Surynt (red.)

    Interakcje Leksykon komunikowania polsko-niemieckiego / OUTLET


    Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒

    Zebrane teksty dotyczą historycznego i współczesnego wymiaru spotkań między Polakami i Niemcami, ich wzajemnej percepcji oraz kulturowych, społecznych, politycznych i gospodarczych uwarunkowań, które rzutują na charakter i intensywność wzajemnego zainteresowania.

    Cena: 35.00 PLN

    80.00 PLN   w tym VAT 5%

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Anna Hanus, Dorota Kaczmarek

    Sekretne życie gatunków. Komunikacja w przestrzeni medialnej - perspektywa germanistyczna


    Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci teksty i ich rodzaje w mediach uległy wielu przeobrażeniom i transformacjom na płaszczyznach strukturalnej, tematyczno-treściowej, funkcjonalnej oraz językowej. Doszło także do wykształcenia się nowych, samodzielnych form gatunkowych, mających swoje korzenie w klasycznych, ugruntowanych rodzajach tekstu oraz takich, którym trudno przypisać określone pochodzenie genologiczne.

    Cena: 55.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ
  • Anna Maciejewska, Iga Pękala, Marek Okólski, Michał Pick (redakcja)

    Taniec, kobiety i śpiew w literaturze oraz sztukach audiowizualnych


    Małgorzata Mieszek zajmuje się „elementami wokalno-muzycznymi” (przede wszystkim na podstawie drukowanych sumariuszy teatralnych), ich rolą w przedstawieniach teatru jezuickiego. Autorka rozpoczyna pracę przez wprowadzenie wątków ogólnych dotyczących celów, środków, ewolucji, oddziaływania społecznego teatru jezuickiego. Praca ma dzięki temu pouczający, encyklopedyczny i przeglądowy charakter, zapewniając czytelnikowi wgląd w najważniejsze aspekty funkcjonowania „muzyki” w dramatach jezuickich (liczne przykłady w tekście). Anna Maciejewska analizuje zjawisko „tańca” w kulturze dworskiej widzianej oczyma przede wszystkim Łukasza Górnickiego i jego czytelników. Autorka podejmuje też ważny problem „dystynkcji” społecznej, a także fenomen tańca w powiązaniu z ideałem sprezzatura.

    dr hab. Witold Wojtowicz, prof. IBL PAN

    Cena: 30.00 PLN

    KUP KSIĄŻKĘ

Open Access

 

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.