Magdalena Kempna-Pieniążek
Marzyciele i wędrowcy
Romantyczna topografia twórczości Wernera Herzoga i Wima Wendersa
Książka sytuuje zagadnienia twórczości Wernera Herzoga i Wima Wendersa w kontekście współczesnych reinterpretacji romantyzmu, rozumianego jako „niedokończony projekt” zachodniej kultury.
Autorka koncentruje się na odnajdywaniu w omawianych filmach śladów szczególnej, „racjonalnej”, „sprytnej” romantyczności, wyrażającej się zwłaszcza w postaciach (auto)ironii (Herzog) i silnej melancholii słabego podmiotu (Wenders). Charakterystyczny dla dzieł obu autorów motyw (odmiennie jednak realizowanej) wędrówki stanowi przyczynek do konstruowania narracji, w której ramach czytelnicy książki – wyposażeni w swego typu mentalną „mapę” – są zapraszani do podróżowania tropami „inaczej” romantycznej wyobraźni Wernera Herzoga i Wima Wendersa.
Ten produkt jest niedostępny dla koszyka.
Produkty powiązane
W drodze do sąsiada. Polsko-niemieckie spotkania filmowe
Andrzej Dębski, Andrzej Gwóźdź (redakcja)
W drodze do sąsiada. Polsko-niemieckie spotkania filmowe
Andrzej Dębski, Andrzej Gwóźdź (redakcja)
Książka ukazuje różne aspekty spotkań polsko-niemieckich w ostatnim stuleciu, dla których wspólnym mianownikiem są: film, kino oraz szerokie konteksty kultury audiowizualnej – historyczne, społeczno-kulturowe, polityczne.
Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933–1949
Andrzej Gwóźdź
Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933–1949
Andrzej Gwóźdź
Drugie poprawione i uzupełnione wydanie monografii będącej oryginalnym całościowym ujęciem niemieckiej twórczości filmowej lat trzydziestych (od momentu przejęcia władzy przez partię nazistowską) po moment utworzenia dwóch państw niemieckich.
Kino Hanny Schygulli / OUTLET
Andrzej Gwóźdź (redakcja)
Kino Hanny Schygulli / OUTLET
Andrzej Gwóźdź (redakcja)
Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒
Książce przyświeca zamysł nadania dorobkowi aktorskiemu Hanny Schygulli statusu twórczyni. Pozwala zrozumieć fenomen aktorki intrygującej, wnoszącej do swoich ról ślad ekscentryczności, poszukującej wyzwań i nowych doświadczeń, a także potrafiącej w inteligentny sposób grać swoim wizerunkiem.
Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków
Ewa Fiuk
Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków
Ewa Fiuk
Książka dotyczy filmów nowych i najnowszych, nad którymi dyskusje recenzentów i publicystów w większości jeszcze nie ucichły. Dlatego punktem odniesienia nie jest tu proces historycznofilmowy, ale realia społeczno-kulturowe i polityczne, w obrębie których te filmy cyrkulują.
Pałace i koszary / EBOOK
Magdalena Abraham-Diefenbach
Pałace i koszary / EBOOK
Magdalena Abraham-Diefenbach
Kino w podzielonych miastach nad Odrą i Nysą Łużycką 1945-1989
Książka opisuje kształtowanie się kultury kinowej po 1945 roku w podzielonych granicą polsko-niemiecką miastach: Frankfurcie nad Odrą – Słubicach, Guben – Gubinie, Görlitz – Zgorzelcu w latach 1945-1989.
Nowoczesność, rozrywka, propaganda. Historia kina we Wrocławiu w latach 1919-1945
Andrzej Dębski
Nowoczesność, rozrywka, propaganda. Historia kina we Wrocławiu w latach 1919-1945
Andrzej Dębski
Książka dzieli się na dwie części: Kina i W kinach. W pierwszej opisano rozwój kin wrocławskich w latach 1919–1945, w drugiej – ich ofertę programową i preferencje filmowe wrocławskiej publiczności.
Przestrzenie intermedialności
Kalina Kupczyńska, Magdalena Saryusz-Wolska (redakcja)
Przestrzenie intermedialności
Kalina Kupczyńska, Magdalena Saryusz-Wolska (redakcja)
Adaptacje literatury niemieckojęzycznej
Autorzy książki, wśród których znajdują się badacze zarówno polscy, jak i zagraniczni, omawiają adaptacje literatury krajów niemieckojęzycznych jako fenomen usytuowany między kulturami oraz mediami.
Obok kanonu. Tropami kina niemieckiego / EBOOK
Andrzej Gwóźdź
Obok kanonu. Tropami kina niemieckiego / EBOOK
Andrzej Gwóźdź
Książka wyłania fakty, zjawiska i procesy spoza kanonu kina niemieckiego, sytuując je w obrębie takich zagadnień, jak techniki kulturowe wczesnego kina, reprezentacje cielesności w twórczości filmowej Republiki Weimarskiej, pamięć w filmie czy realizm kapitalistyczny Heimatfilmu.
Polska i Niemcy. Filmowe granice i sąsiedztwa
Konrad Klejsa (redakcja)
Polska i Niemcy. Filmowe granice i sąsiedztwa
Konrad Klejsa (redakcja)
Artykuły zebrane w niniejszym tomie składają się na mapę polsko-niemieckich relacji filmowych, zarówno w ich wymiarze instytucjonalnym, jak i estetycznym. Czytelnik znajdzie tu między innymi rozważania dotyczące koprodukcji, szkice poświęcone wizerunkowi Niemców i Polaków w kinematografiach niemieckich oraz polskiej, a także analizy filmowych dokumentów na tematy polsko-niemieckiego pogranicza.
KINtop. Antologia wczesnego kina / OUTLET
Andrzej Dębski, Martin Loiperdinger (redakcja)
KINtop. Antologia wczesnego kina / OUTLET
Andrzej Dębski, Martin Loiperdinger (redakcja)
Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒
Pierwsza tak szeroko zakrojona antologia tekstów poświęconych wczesnemu kinu, jaka ukazuje się w języku polskim.
Narodowy socjalizm w kinie zjednoczonych Niemiec
Joanna Trajman
Narodowy socjalizm w kinie zjednoczonych Niemiec
Joanna Trajman
Książka ukazuje filmowy rozrachunek z nazizmem w kontekście zmian zachodzących w niemieckiej kulturze pamięci, stanowiących fundament niemieckiej tożsamości.
Obrazo-światy, dźwięko-przestrzenie. Kino Toma Tykwera / OUTLET
Ewa Fiuk
Obrazo-światy, dźwięko-przestrzenie. Kino Toma Tykwera / OUTLET
Ewa Fiuk
Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒
To pierwsza publikacja w języku polskim obejmująca całość artystycznego dorobku niemieckiego reżysera. Tom Tykwer – samouk i miłośnik kina przyznający się do związków z Krzysztofem Kieślowskim – jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych filmowców niemieckich, twórcą o międzynarodowej renomie.
Spektakl – granica – ekran. Mur berliński w filmie niemieckim
Marta Brzezińska
Spektakl – granica – ekran. Mur berliński w filmie niemieckim
Marta Brzezińska
Książka stanowi próbę spojrzenia na mur berliński (jego powstanie, obecność i upadek) w perspektywie niemieckiego kina po roku 1989.