Szukaj produktu:

Wpisanie znaku 'spacji' zainicjuje wczytanie podpowiedzi.

Chcesz skorzystać ze szczegółowej wyszukiwarki?
Kliknij tutaj.


Szukaj w serwisie:

Syrena i profesor

Syrena i profesor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LINK DO KSIĄŻKI
szubienice_1.png










        

                                  LINK DO KSIĄŻKI

Z pogranicza

Z pogranicza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LINK DO KSIĄŻKI
mi.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ
DRUGIE ŻYCIE. Oblicza recyklingu

DRUGIE ŻYCIE. Oblicza recyklingu

 

 

 

 

 

WIĘCEJ
szura_szumi_poprawione.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LINK DO KSIĄŻKI
Samotna siła

Samotna siła

 

 

 

 

 

 

 

 

LINK DO KSIĄŻKI
Zuchhold_poprawione.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           LINK DO KSIĄŻKI

gabry_poprawione.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ

Oficyna Wydawnicza ATUT działa od 1993 roku. Jest rozpoznawalna jako wydawnictwo specjalizujące się w publikacjach naukowych i popularnonaukowych oraz książkach związanych z szeroko rozumianym pograniczem kulturowym Dolnego Śląska. Czytelnik znajdzie w jej ofercie również wydawnictwa niemcoznawcze i czechoznawcze, książki w językach niemieckim, czeskim i angielskim oraz polską i zagraniczną literaturę piękną

Paweł Zimniak

Deutsch. Kognitiv – Emotiv – Kommunikativ


Zum didaktischen Potenzial aktueller Diskurse

Deutsch. Kognitiv – Emotiv – Kommunikativ (KEK), czyli Niemiecki. Kognitywnie – emotywnie – komunikatywnie to tytuł nieprzypadkowy. Element kognitywny dotyczy w książce rozumienia kultury i społeczeństwa jako pewnego ‚zbioru dyskursywnych wydarzeń’, teksty i dyskursy natomiast jawią się jako specyficzne formy spostrzegania i ‚czytania’ świata, zawierające choćby z tego względu pewien komponent perturbacyjności – nie funkcjonują one zawsze jako ‚światy ujarzmione’, harmonijne, podlegające niczym nie zaburzonej kontynuacji.

Element emotywny został wykreowany w pięciu modułach przedstawiających historie młodych ludzi uwikłanych w perturbacyjność przestrzeni. Koncept projektu polegał więc od strony komunikatywno-pragmatycznej na połączeniu operowania językiem niemieckim w obszarze aktualnych dyskursów wokół problemu władzy i przemocy (mowa tu głównie o dzieciach wojny, w tym tzw. nowych wojen, dzieciach-uciekinierach, dzieciach domów dziecka i dzieciach ulicy), zakotwiczeniu indywidualnych historii młodych ludzi w szerszym kontekście teoretycznym, który został podbudowany piktogramami i grafikami, dostarczeniu odpowiednich ‚pól semantycznych’ i przykładów uporządkowanych komentarzy, pomagających budować sensowne i dobrze zorganizowane wypowiedzi w języku niemieckim.
Grupa odbiorcza podręcznika / studium to zaawansowani językowo uczniowie szkół średnich i studenci studiów I i II stopnia germanistyki, lingwistyki stosowanej i europeistyki oraz inne osoby zainteresowane zgłębianiem języka niemieckiego, które nie boją się intelektualnych wyzwań, a kompetencji językowych nie ograniczają wyłącznie do umiejętności przedstawienia się, zamówienia filiżanki kawy w restauracji i opowiedzenia o swoich zainteresowaniach.

Deutsch KEK = Kognitiv – Emotiv – Kommunikativ ist im Titel des Lehrbuchs nicht zufällig, denn es geht um Kultur und Gesellschaft als Ensemble diskursiver Ereignisse, und Texte und Diskurse gelten als spezifische Wahrnehmungsformen von Welt und ,Weltbemächtigungsformen‘. Bei dem Konzept geht es um die Einbindung der deutschen Sprache in den Bereich aktueller Diskurse, die für jugendliche Akteure als relevant erachtet werden können. Dabei ist vor allem der kommunikativ-pragmatische und performative Aspekt eines bewusst disziplinierten, geregelten und geordneten Sprechens von Bedeutung. Da in den Diskurs immer auch ein unruhiger Moment eingeschrieben ist, d.h. der diskursive Prozess vollzieht sich nicht zuletzt über diskursive Machtkämpfe und Verhandlungen von Positionen, war bei der Auswahl einzelner Module auch das Prinzip der Spezifizität jugendlicher Erfahrungswelten relevant, die nicht selten mit Konflikten und Störungen, Instabilität, Diskontinuität und Denormalisierung im Zusammenhang stehen. Das Augenmerk wird deshalb bei Kindern der Gewalt und Gewaltkindern, Kriegs- und Flüchtlingskindern, Heim- und Straßenkindern auf Brüche, Einschnitte, Verwerfungen und Perturbationen, auf kontrastive und diskrepante Lebensformen gelenkt.

Zielgruppe: fortgeschrittene Deutschlerner (deutschinteressierte Schüler, Studenten etc.)

 

Wydanie drugie, uzupełnione

 

 

Współwydawca: Neisse Verlag Dresden, ISBN: 978-3-86276-355-9

 

 

50.00 PLN

w tym VAT 5%


Dostępność: TAK

ilość

Recenzje produktu

Open Access

 

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.