Szukaj produktu:

Wpisanie znaku 'spacji' zainicjuje wczytanie podpowiedzi.

Chcesz skorzystać ze szczegółowej wyszukiwarki?
Kliknij tutaj.


Szukaj w serwisie:

Baner_30lecie1.jpg
Baner_Kuligowski.jpg

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ
Baner_Wojtucki1.jpg
Baner_Maliszewski1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Baner_Werszler.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ
Sakowski_baner1.jpg
Baner_Diesirae.jpg

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ

Oficyna Wydawnicza ATUT działa od 1993 roku. Jest rozpoznawalna jako wydawnictwo specjalizujące się w publikacjach naukowych i popularnonaukowych oraz książkach związanych z szeroko rozumianym pograniczem kulturowym Dolnego Śląska. Czytelnik znajdzie w jej ofercie również wydawnictwa niemcoznawcze i czechoznawcze, książki w językach niemieckim, czeskim i angielskim oraz polską i zagraniczną literaturę piękną

Gerd Antos, Roman Opiłowski, Józef Jarosz

Sprache und Bild im massenmedialen Text / OUTLET


Formen, Funktionen und Perspektiven im deutschen und polnischen Kommunikationsraum

Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒

Książka otwiera serię Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie Studia z Lingwistyki Mediów i podejmuje tematykę relacji języka i obrazu w niemieckich i polskich tekstach masowych, takich jak strony, blogi i memy internetowe, artykuły i reklamy prasowe czy też wiadomości telewizyjne.

Autorzy poszczególnych artykułów udowadniają, że obok refleksji teoretycznych konieczne są badania empiryczne nad różnymi rodzajami tekstów, aby móc stale doskonalić instrumentarium analityczne oraz wyjaśniać budowę i funkcjonowanie tekstów masowych. Wiele odkrywczych spostrzeżeń przynoszą badania kontrastywne. Te same rodzaje tekstów, jednak osadzone w niemieckiej lub w polskiej domenie kulturowej, powodują zbieżne lub różne interakcje języka i obrazu, co pozwala wyciągać wnioski dla lokalnych i globalnych communities of practice.

 

Das Buch eröffnet die Reihe Breslauer Studien zur Medienlinguistik und greift die Thematik der Interaktion von Sprache und Bild in den deutschen und polnischen Medientexten auf, wie z.B. Internetseiten, Weblogs und Memes, Pressetexten und Werbeanzeigen oder auch Fernsehnachrichten. Die Autoren von Beiträgen beweisen, dass empirische Analysen neben den theoretischen Reflexionen über verschiedene Textsorten notwendig sind, um das analytische Instrumentarium immer besser entwickeln und die Formen und Funktionen von massenmedialen Texten immer tiefer erklären zu können. Viele erkenntnisrelevante Beobachtungen bringen kontrastive Forschungsziele mit sich. Die gleichen, aber in die jeweils deutsche oder polnische Kommunikationskultur eingebundenen Textsorten bewirken gemeinsame und divergente Interaktionen von Sprache und Bild. Solche Vergleiche gestatten Schlüsse für lokale und globale communities of practice zu ziehen.

 

 

Współwydawca: Neisse Verlag Dresden, ISBN: 978-3-86276-137-1

 

 

    28.00 PLN

    39.00 PLN

    w tym VAT 5%


    Dostępność: TAK

    ilość

    Produkty powiązane

    Open Access

     

    Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.