Szukaj produktu:

Wpisanie znaku 'spacji' zainicjuje wczytanie podpowiedzi.

Chcesz skorzystać ze szczegółowej wyszukiwarki?
Kliknij tutaj.


Szukaj w serwisie:

Grimmosfera_Baner_poprawiony_2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ ⇒

Na_ulicach_Antologia_Hanus_.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ

Dies_Irae_Baner.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ ⇒

Nowa rozprawa przeciw kobietom, która dowodzi, że nie są one ludźmi

Nowa rozprawa przeciw kobietom, która dowodzi, że nie są one ludźmi

Valens Acidalius

Ta książka wywołała skandal w XVI wieku,
ale także i dziś wzbudza emocje.
Anonimowy autor, odwołując się do całego zespołu
przemyślnie dobranych cytatów biblijnych,
z wielką pasją dowodzi, iż kobiety nie są ludźmi.

WIĘCEJ
CZOCHRALSKI_Baner.jpg

 

 

 

 


 

 

 

SPRAWDŹ
WITKIEWICZ_Baner_NAGRODA.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 



WIĘCEJ INFORMACJI

Strona w przebudowie. W wypadku problemów z dotarciem do poszukiwanych informacji prosimy o kontakt mailowy:

wydawnictwo@atutoficyna.pl

Roman Opiłowski

Der multimodale Text aus kontrastiver Sicht


Textdesign und Sprache-Bild-Beziehung in deutschen und polnischen Pressetexten

Tom 3 w serii Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie studia z lingwistyki mediów rozwija i łączy dwie teorie w badaniach nad tekstami medialnymi: multimodalność i kontrastywność. Pierwsze podejście – multimodalność – dotyczy interakcji różnych znaków w tekstach medialnych, natomiast drugi koncept – kontrastywność – obejmuje cechy wspólne i różne w kształtowaniu tekstów i rodzajów tekstów w globalnej komunikacji.

Na podstawie tych założeń badawczych w książce zostały omówione dwa duże zakresy multimodalne tekstu: design tekstu oraz relacja języka i obrazu w tekście medialnym, a następnie zanalizowane na przykładzie niemieckich i polskich tekstów prasowych (okładka czasopisma, artykuł prasowy, infografika i reklama prasowa) za pomocą utworzonego modelu analizy tekstów językowo-obrazowych.

 

Der nächste Band 3 in der Reihe Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie studia z lingwistyki mediów entwickelt und verknüpft zwei Ansätze in der Erforschung von massenmedialen Texten: Multimodalität und Kontrastivität. Der erste Ansatz betrifft die Interaktionen von verschiedenen Zeichen in Medientexten, während der andere auf Gemeinsamkeiten und Unterschiede in der Gestaltung von Texten und Textsorten in der globalen Kommunikation abzielt. Diesbezüglich werden im Buch zwei große multimodale Textbereiche – Textdesign und Sprache-Bild-Beziehung – herausgearbeitet und kontrastiv an deutschen und polnischen Pressetexten (Cover, Zeitungsartikel, Infografiken, Werbeanzeigen) anhand eines Analysemodells erörtert.

 

 

Współwydawca: Neisse Verlag Dresden, ISBN: 978-3-86276-163-0




39.00 PLN

w tym VAT 8%


Dostępność: TAK

ilość

Produkty powiązane

Recenzje produktu

Open Access

 

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.