Szukaj produktu:

Wpisanie znaku 'spacji' zainicjuje wczytanie podpowiedzi.

Chcesz skorzystać ze szczegółowej wyszukiwarki?
Kliknij tutaj.


Szukaj w serwisie:

Nadodrze_baner_1020x470.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ
Requiem_dla_Wroclawia_baner.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIĘCEJ
Nowe Ateny. Jadów i czartowskich zdrad matka Thessalia

Nowe Ateny. Jadów i czartowskich zdrad matka Thessalia

Benedykt Chmielowski

Jadów i czartowskich zdrad matka Thessalia to dotyczący magii rozdział z części trzeciej Nowych Aten – sławnej encyklopedii księdza Benedykta Chmielowskiego, wydanej drukiem w połowie XVIII wieku.

WIĘCEJ
50 lat Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej (1968–2018)

50 lat Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej (1968–2018)

Henryk Kasprzak, Ryszard Poprawski (red.)

50 lat Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej (1968–2018) Księga Jubileuszowa

Strona w przebudowie. W wypadku problemów z dotarciem do poszukiwanych informacji prosimy o kontakt mailowy: wydawnictwo@atutoficyna.pl

Der multimodale Text aus kontrastiver Sicht

Autor: Roman Opiłowski


Textdesign und Sprache-Bild-Beziehung in deutschen und polnischen Pressetexten

Tom 3 w serii Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie studia z lingwistyki mediów rozwija i łączy dwie teorie w badaniach nad tekstami medialnymi: multimodalność i kontrastywność. Pierwsze podejście – multimodalność – dotyczy interakcji różnych znaków w tekstach medialnych, natomiast drugi koncept – kontrastywność – obejmuje cechy wspólne i różne w kształtowaniu tekstów i rodzajów tekstów w globalnej komunikacji.

Na podstawie tych założeń badawczych w książce zostały omówione dwa duże zakresy multimodalne tekstu: design tekstu oraz relacja języka i obrazu w tekście medialnym, a następnie zanalizowane na przykładzie niemieckich i polskich tekstów prasowych (okładka czasopisma, artykuł prasowy, infografika i reklama prasowa) za pomocą utworzonego modelu analizy tekstów językowo-obrazowych.

 

Der nächste Band 3 in der Reihe Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie studia z lingwistyki mediów entwickelt und verknüpft zwei Ansätze in der Erforschung von massenmedialen Texten: Multimodalität und Kontrastivität. Der erste Ansatz betrifft die Interaktionen von verschiedenen Zeichen in Medientexten, während der andere auf Gemeinsamkeiten und Unterschiede in der Gestaltung von Texten und Textsorten in der globalen Kommunikation abzielt. Diesbezüglich werden im Buch zwei große multimodale Textbereiche – Textdesign und Sprache-Bild-Beziehung – herausgearbeitet und kontrastiv an deutschen und polnischen Pressetexten (Cover, Zeitungsartikel, Infografiken, Werbeanzeigen) anhand eines Analysemodells erörtert.

 

 

Współwydawca: Neisse Verlag Dresden, ISBN: 978-3-86276-163-0




39.00 PLN

w tym VAT 8%


Dostępność: TAK

ilość

Produkty powiązane

Open Access

 

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.