Szukaj produktu:

Wpisanie znaku 'spacji' zainicjuje wczytanie podpowiedzi.

Chcesz skorzystać ze szczegółowej wyszukiwarki?
Kliknij tutaj.


Szukaj w serwisie:

Telewizyjne imperium sportowe. Prawdy i fikcje

Autor: Andrzej Ostrowski


Nie można wobec tej pozycji przejść obojętnie, jeśli ktoś interesuje się sportem, telewizją i związkami pomiędzy nimi.

Jest pisana nie tylko ze znajomością tematu, wszechstronnością podejść, oparciem o liczne źródła, ale również z pasją i doświadczeniem wynikającym z długoletniej pracy autora w omawianym obszarze.

Dwa główne tematy, które są poruszane w monografii to sport i telewizja, a zwłaszcza ich punkty styku, czyli obecność sportu w telewizji i tego, co dla tej obecności jest najważniejsze, czyli telewizyjnej transmisji sportowej „na żywo”.

Autor jasno przedstawia tezy, pisząc m.in., że „sport w swoim praktycznym wymiarze jest podobny do teatru, a dokładniej do sytuacji, w której aktor jest jednocześnie autorem i reżyserem, a widzowie obecni na miejscu wydarzenia przyjmują funkcje aktorów”, natomiast „przeniesienie tej sytuacji do odbiorcy telewizyjnego w formie bezpośredniej transmisji jest przedsięwzięciem artystycznym, polegającym na wykorzystaniu istniejącej dramaturgii i budowie nowej, za pomocą technologii oraz przy wsparciu komentatora”

Czytelnik jest prowadzony przez świat sportu, telewizji, rynku reklamowego, dramaturgii wydarzenia sportowego, aż po rolę komentatora i języka transmisji sportowych.

z recenzji dra Jarosława Kończaka

50.00 PLN

w tym VAT 5%


Dostępność: TAK

ilość

Recenzje produktu

Open Access

 

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.